Ik ben Andre en zo als vele politici weten we welk verschil jongeren kunnen maken tijdens verkiezingen. Maar hoe ik jongeren kan bereiken en betrekken in de politiek is niet zo makkelijk. Jongeren zijn moeilijker te bereiken dan oudere burgers en ze hebben vaak gehechtheden. Verder zijn ze mogelijk niet geïnteresseerd in politieke activeiten of hun interesses en prioriteiten kunnen anders worden gezien dan bij oudere leeftijdsgroepen.
Lange termijn verkiezing voordelen
Ik weeg de voordelen van het aantrekken van jongeren zwaarder dan de kosten daarvan. Zonder sterke partijdige identiteiten zijn jeugdstemmen mogelijk te winnen. Dit schept ruimte voor mijn partij om strategisch te denken over mobilisatie. Het werven van jongeren om aan campagnes te werken, biedt een eerste stap naar het cultiveren van een gevoel van loyaliteit aan de partij. De partij riskeert langdurige achteruitgang als ze niet in contact komt met een nieuwe generatie jonge supporters.
Face to face contact
De meest effectieve tactiek is deur tot deur gaan. Als ik direct contact met jonge kiezers heb verhoogt dat de kans dat ze stemmen op mijn partij. De persoonlijke interactie is belangrijker dan het type bericht dat wordt gebruikt om jongeren aan te moedigen om te stemmen. Ik zie ook dat jongeren het meest effectief zijn in het bereiken van hun leeftijdsgenoten, en ze zijn meer geneigd overtuigd te zijn door hun leeftijdsgenoten die hen vertellen dat het hun plicht is om te stemmen dan door partijdige campagnes of boodschappen die hen aan aanmoedigen om een bepaalde kandidaat te selecteren. Wil ik als partij jongeren mobiliseren, moet ik rechtstreeks met hen gaan praten.
Het gebruiken van sms berichten en twitter
In de afgelopen jaren zijn SMS-berichte en twitter populaire communicatiemiddelen geworden voor korte berichten. Het kan voor politieke campagnes een snelle en directionele communicatie vooral onder jongeren vergemakkelijken. Middels sms berichten kunnen supporters campagne updates, lokale evenementen en openbare optredens, evenals herinneringen om te stemmen ontvangen. Door informatie rechtsreeks naar mobiele telefoons te verzenden, gebruikt je niet alleen een voor de doelpopulatie bekend communicatiemiddel, maar bereik je ook doelgroepen in gebieden met beperking in internettoegang.
Genereren van Digitale video’s
Het creëren van een site voor het delen van campagne gerelateerde digitale video’s, om jongeren te bereiken. Het is niet alleen kostenbesparend maar het is makkelijk te delen onder doelgroepen, anders dan bij televisie en radiospotten. Verder kan het onopvallend samengevoegd worden in gebruikelijke activiteiten van jongeren, zoals het controleren van hun e-mail of facebook pagina. Gegenereerde video’s kunnen een bijzonder effectief instrument zijn voor het verspreiden van minder die complexe informatie en het aantrekken van jongere ondersteuning via sites voor online video uitwisseling.
Jongeren moeten zich identificeren met de partij
In de afgelopen jaren hebben jonge kiezers zich minder geïdentificeerd met een partij. Een jong persoon in 1964 had meer dan twee en een halve keer kans zich te identificeren met een politieke partij dan een jong persoon in 2010. Verder stoot partijdige affiliatie jongeren af. Partijondersteuning bij jongeren over verschillende verkiezingen is onstabiel. Deze verzwakking van partizanenidentificatie en instabiliteit heeft gevolgen voor politieke partijen. Partijen slagen er niet in de volgende generatie partijleden aan te trekken. Dientengevolge verliezen partijen een natuurlijke donatiebasis en vrijwillige bron. Het werk van mobilisatie wordt ook uitdagender gemaakt omdat minder jongeren zich identificeren als supporters. Dit is een probleem omdat partijen en kandidaten geneigd zijn om hun geïdentificeerde supporters te mobiliseren, omdat deze benadering het minste risico op korte termijn inneemt.